Pyin Oo Lwin en Hispau

We hangen aan de noodstroom! Afgelopen nacht een hevig onweer gehad en toen viel de stroom uit. Die is nu om 17 uur 50 nog steeds uit. In het hele dorp. We hebben in het hotel dus een noodgenerator en die voorziet ons van alles wat we nodig hebben. Licht, wif, oplaadmogelijkheden. De auto voor heeft een heel bijzondere tekening gekregen en de massale sport is nu vegen.

Zo ziet ongeveer alles er uit. Opspattende bladeren.
Vandaag beetje bijgetankt aan kloosters en tempels. Het barst hier echt can de kloosters. Met vaak heel erg jonge monikken.

Een heel goed 2020 voor allen! Toen bij jullie het nieuwe jaar begon gingen wij ontbijten. Want we moesten uitgerekend vandaag vroeg op. Met de trein naar Hispaw. Dus om 6 uur op, om 7 uur bij de auto wachten op de chaufeur. Die ging hollen toen hij ons zag wachten. En wist de weg naar het station niet (daar moesten we heen). Toch om half 8 op het station. Om 9 uur (nee geen typefout) met de trein vertrokken. Om kwart over 3 waren we in Hispaw. Enigszinds versleten. De totale afstand? Minder dan 150 km. Maar we hebben ons zeer vermaakt met de muizen aan boord en het uitzicht.

Het vuurwerk was kort en niet bijzondr spectaculair. Maar we zijn 2020 goed begonnen.
Toen de brug gebouwd werd was hij de grootste ter wereld. Is even terug.
Het hele tochtje draait om deze inderdaad spectaculaire brug.

Vandaag 31-12 van Mandalay naar Pyin Oo Lwin. Dat is weer de bergen in. Lekker klimaat, mooie omgeving. In Pyin Oo Lwin hebben ze een botanische tuin en die is hartstikke leuk.

daar waren we dus.
We waren niet alleen en bij de tulpen selfies of gewoon fotos maken is erg populair.

Ook een hele mooie chinese tempel bezocht. Het hotel zit ernaast. Ik verwacht dus wel enig vuurwerk vanavond.

Je kan er prachtige kleren huren om te poseren. En dat werd op grote schaal gedaan. Was mooi en erg leuk om te zien.

2 gedachten aan “Pyin Oo Lwin en Hispau”

1. Norbert
    Spectaculair was het vuurwerk niet.
    (Let op hagenees) maar er was vuurwerk en we hebben het nieuwe jaar zien ingaan.
    Ik ben inderdaad zeer benieuwd hoe 2020 zich gaat ontwikkelen. Maar dat ga je meemaken.
    Beman de posten! Ik kom pas 13 jan weer terug.
    Maar het is hier echt FANTASTISCH.

2. Ha Lucie en Marian,
    Gelukkig nieuwjaar!
    2020 wordt een bijzonder jaar voor jou Lucie. We gaan jouw werkzame leven gezellig afronden.
    Indrukwekkend pracht in Myanmar, zie ik wel. Benieuwd of het spectaculaire vuurwerk nog is gekomen daar. Geniet er nog even lekker van daar!